Балтабек пен Гүлнара Мұқашевтар инновациялық мектептер, агросектор және қоғамдық кеңістіктерді дамыту жайлы айтып берді
Балтабек Мұқашев пен оның аға-бауырлары 1993 жылы алтын өндіру саласындағы бизнестен бастаған. Бүгінде олардың қызметі EMC және HomeMart компанияларымен байланысты. Олардың меншігінде Aport сауда орталығы желісі және Австралия мен Қазақстандағы мал шаруашылығы жобалары бар. Ал олардан шыққан өнімдерді болашақта Таяу Шығыс және Оңтүстік-Шығыс Азия елдеріне тауар экспорттауды жоспарлап отыр. Соңғы бірнеше жылда Мұқашевтар жанұясы мәдени-білім беру жобаларында белсенді түрде жұмыс істеп, дәстүрлі бизнес шеңберінен тыс бастамаларға ат салысып келеді. Мысал ретінде гуманистік педагогика идеялары негізінде құрылған «Прометей» және «Физтех» мектептерін айтуға болады.
Балтабек пен Гүлнара Мұқашевтар бұрын-соңды бірде-бір басылымға сұхбат бермеген. Арнайы Tatler үшін алғаш рет журналистермен кездесіп, стратегия мен эмпатия үйлесім тапқан төл әдістері жайлы айтып берді.
Сіздің бизнесіңіз бен әлеуметтік бастамаларыңыздың артында қандай құндылықтар жатыр?
Гүлнара:
– Жас кезде көптеген нәрселердің мәніне терең бойламайсың, ал қазір өмірдің және оның бергенінің бәрі сый екенін түсінесің. Бұл сый үшін алғыс айту керек. Жай айтып қана қоймай, оны іспен дәлелдеу керек. Біз үшін маңыздысы – жасаған ісіміз бізді де, басқаларды да бақытты етсе дейміз.
Балтабек:
– Біз алғаш бастаған кезде ойлағанымыз тек ақша болатын. Тұрмыстың шығындары, бала-шағаны бағу сияқты дүниелер бірінші орында тұратын. Бірақ уақыт өте келе материалдық жағдай екінші орынға түседі екен. Алдымен қоғам алдындағы жауапкершілікті маңызды аспекті ретінде бағалай бастайды екенсіз. Әр адам, әсіресе ресурстарға қолы жеткен адам, айналасындағы өмірді жақсартуға үлес қосуы керек деп санаймын. Себебі біз вакуумда қоғамнан тыс өмір сүре алмаймыз ғой. Біз де қоғамның бір бөлігіміз. Өзі өсіп-өніп отырған ортаны гүлдендіргісі келетін кәсіпкерлер Қазақстанда баршылық. Олар тек кірісті ойлап қоймай, артымда із қалдырсам екен дегенге көңіл бөле бастаған. Бұл – ересек адам үшін қалыпты нәрсе болу керек.

Сіздер «Апорттың» форматын өзгертіп, оны кітапханалар мен көркемсурет галереялары бар сауда орталықтарына айналдыруды жоспарлап отырсыздар. Неліктен?
Балтабек:
– 2009 жылы «Апортты» іске қосқан кезде біз Солтүстік Америкадағы молл модельдерінен шабыт алдық. Бірақ Алматының орталығында орын аз еді. Негізінен тұрғын үйлер бар аудандарында жүздеген мың адам үшін жайлы сауда мен демалыс орындары жетпей тұрғандай көрінді. Алғашқы молл ашылған кезде көптеген тұрғындар үшін бұл бір тың дүние болды. Бөтенсігендер аз болмады. Бірақ қазір жағдай басқаша, жұрттың еті үйренген. Бүгінде «Апортқа» айына 2,5 миллион адам келеді. Алайда біздің көздегеніміз орталықтың тек сауда мен ойын-сауықтан орнына емес, сондай-ақ мәдениет пен білім беру кеңістігіне айналуы еді. Осы салаларды үйлестіріп, бір үлкен дүние жасасақ деп шештік. Осылайша, «Апорт Life» жобасы пайда болды. Кітапханалар, шеберлік дәрістерң, оқу залдары, коворкингтер, мәдени алаңдар, кинокөрсетілімдер, арт-инсталляциялар ашыла бастады. Бұл адамдар үшін үй мен жұмыстен кейінгі «үшінші орындағы» маңызды мекенге айналса деген тілек болды. Біз осы концепция барлық орталықтарымызда бірдей дамыса дейміз
Гульнара:
– Ойлану кезеңінде жүрген Хельсинкидегі Oodi кітапханасы үлкен әсер қалдырған еді. Ол жерге кіріп, шыққың келмейтін. Біз де «Апорт» осындай орынға айналса деп арман қанатында қалықтап жүрдік. Сол ойымызды жүзеге асыру мақсатында трансформация аясында девелоперлермен, бизнес өкілдерімен, арендаторлармен, елшіліктермен, мемлекеттің өзімен, шығармашылық индустрия өкілдерімен қоян қолтық жұмыс істеп келеміз.