Tatler Kazakhstan-ның редакциялық директоры Николай Усков Нұрлан Смағұловпен өнер және Almaty Museum of Arts-тың ашылуы жайлы сұхбаттасты.
2025 жылдың мамырында Алматыда көптен күткен Almaty Museum of Arts мұражайы ашылмақ. Нысан оңтүстік астанамызды әлемдік заманауи өнер орталықтарының біріне айналдырады деген болжам бар. Николай Усков белгілі кәсіпкер әрі музейдің негізін қалаушы Нұрлан Смағұловпен кездесті.
Өмір кездейсоқ жайттарға толы ғой, шіркін. 2021 жылдың 27 қарашасында күн суық болды. Сол күні Ле Бурже әуежайына кеп қонған ұшақтың ішінде Қазақстанның ең беделді кәсіпкерлерінің бірі, елдегі аса ірі автомобиль дилері Astana Motors компаниясының, MEGA ОССО желісінің иесі Нұрлан Смағұлов бар еді. Алайда сүйікті Borsalino қалпағын киіп, Tom Ford көбелек-галстугын таққан Нұрланның бейнесі Еуразия даласынан келген кәсіпкердің таптаурын образына сәйкес емес болатын. Ол табысы мол антикварға не сәнқой режиссерге көбірек ұқсайтын.
Смағұлов пен жұбайы Мәдинаны Нұрланның жақын досының қызы Меруерт Қалиева қарсы алды. 12 жасында Килиманджароға экспедицияға барған Меруерт (жақындары Мики дейді) ашық-жарқын әрі өз-өзіне сенімді адам болып өсіпті. Бойынан шығысқа тән сырға толы сұлулығымен қоса еуропалық көзқарасқа сай нәзіктік те, абырой да, күш-қуат та байқалады. Қалиева ол кезде University College of London-ды «өнертану» мамандығы бойынша бітіріп, Christie's-те жұмыс істеп, 2015 жылы Алматыда Aspan галереясын ашып үлгерген еді.

Ерлі-зайыпты Смағұловтарды Парижге шақырған Мики болатын. Содан бірнеше күн бұрын ол күйеуімен бірге Булон орманында орналасқан Париж орталығындағы ең мәшһүр Louis Vuitton Fondation-да болып еді. Сонда төңкеріске дейінгі әйгілі кәсіпкер әрі меценат, XIX–XX ғасырларда сол кезде мойындалмаған батыл өнер туындыларының қомақты жинағын жасаған Морозов жиынтығының көрмесі келіпті. Смағұловтың студент шағынан бастап Морозовтың (сонымен қатар атақты меценат Щукиннің) жиынтығын қатты құрмет тұтатынын, олардың картиналарының барлық суретшілері мен желісін білетінін, Леонид Парфеновтың «Глаз божий» атты фильмінен кейін әйгілі коллекционерлердің өмірбаянына қызығушылық таныта бастағанын Қалиева ұмытқан жоқ еді.
Алайда бұл хикаяның басты оқиғасы Булон орманындағы керемет сәулет ғажайыбында емес, Ле Бурженің қарапайым ғана шет жағында болған еді. Өйткені әлемдегі ең табысты әрі пысық арт-дилер Ларри Гагосян париждік жекеменшік авиация әуежайының жанынан өзінің галереяларының бірін асқан байларға арналған «дьюти-фри» іспетті етіп (әрине «фри» емес) сұңғылалықпен аша қойды. Сол жерде жаңа ғана болып келген Қалиева Смағұловтарды алдымен сонда баруға көндірді.