Сценарист Полина Качалина әріптестерімен қазақстандық кино және саладағы әйелдердің рөлі туралы сұхбаттасты.
Ұзақ уақыт бойы қазақстандық кино әлемінде әйел қауымына деген көзқарас ерлер тарабынан ғана бағамдалып келді. Индустрияда әйел мамандар көбейіп келе жатқаны – қуантарлық жайт. Сондықтан да ескі оптиканы ауыстыратын кез келіп жетті деуге болады. Сценарист Полина Качалинадан түрлі продюсерлермен, режиссерлермен және сценаристермен сұхбаттасуды сұрадық. Әйел мамандар өзекті мәселелерді анықтап, Қазақстан кинематографының трансформациясы, салада әйелдер тап болатын қиындықтар, тауашалық (артхаустық) киноның ерекшеліктері және таптаурынды кейіпкерлерден арылу керектігі туралы әңгімелеп берді.

2005 жылы тәуелсіз продюсер болып бастағанда айналамдағылардың бәрі ерлер болды. Олардың құрметі мен сенімі үшін күресуге тура келді. Бұл бизнестегі көптеген әйелдердің басынан өткен жағдай деп ойлаймын. Продюсерлік және режиссерлік мансап ерлерге тән болып есептелетін. Әйелдер де, олардың хикаялары да аз болды. Ерлер көзқарасы ұрпақтан-ұрпаққа жетіп, әйелдерге де, ерлерге де сіңіп үлгерді. Америкада, Еуропада әйелдер кино түсіре алғанымен, оларға ірі бюджет сеніп тапсырылмайтын.
Қазір киноиндустрияда әйелдердің дәурені жүріп тұр. Ірі фестивальдерде жеңіске жетіп, касса жинап жатқандар да – әйелдер. Мысалы, Жюстин Трие, Жюли Дюкурно, Мати Диоп. 2023 жылдың АҚШ нарығындағы ең табысты фильмін Грета Гервиг түсірді. Хлоя Жаоның жақында ғана үздік фильм атанып, «Оскар» алған фильмі де әйел хикаясын баяндайды.
Кино әлеміне де сіңген патриархат жойылып барады, алайда Қазақстанда бұл үрдіс баяу жүріп жатыр. Әйелдер туралы хикаялар әзірше аз. Орталық Азиядағы әйел тағдыры тақырыбы талқыланбағанына біраз жыл болды. Бұл жағдай міндетті түрде өзгереді. Әйел режиссерлер мен продюсерлер көбейіп келеді. Шәрипа Оразбаева, Айжан Қасымбек, Катерина Суворова, Жаннат Алшанова, Ольга Коротько, Әсел Аушакимова сынды мамандар ғажап кино түсіріп, ірі халықаралық алаңдарға Қазақстанның атынан барып жүр.
Бастысы – шектеу қоймау. Кейде әйелдер әйел адам туралы, ал ерлер ер адам туралы фильм түсіруі керек деп те айтып жатады. Сіздің сегіз қырлы, бір сырлы екендігіңіз критерий болмау керек. Сондықтан да салаға әйел режиссерлер, сценаристер, продюсерлер, операторлар, композиторлар көптеп келсін деймін. Кинематограф қайта жайнай түседі.