IMAGE ro.co

Oземпик: арықтау құралы ма әлде медицина ғажайыбы ма? Гила кесірткесі, Дания экономикасы және сұлулықтың құны туралы шындық

Салмақ тастау үшін 22 миллионнан астам адам аптасына бір рет арнайы дәріні қолданады. Бұл қандай дәрі және оның АҚШ пен Мексиканың шөлдерінде мекен ететін Гила монстры атты кесірткеге қатысы қанша? Оны қолданатындардың қатарында Адель, Джеймс Корден, тіпті Илон Маск бар. Сонымен бұл «ғажайып дәрінің» құпиясы неде және ол Данияның экономикасына қалай әсер етеді?

Оземпик деген не?

Оземпик — 2017 жылы АҚШ-тың Food and Drug Administration мақұлдаған препарат. Оның әсері GLP-1 гормонына негізделген: бұл гормон табиғи түрде тамақтан кейін бөлініп, тоқтық сезімін береді және асқазанның босауын баяулатады. Соның арқасында адам ұзақ уақыт бойы аштықты сезінбейді. Бастапқыда 2 типті қант диабетін емдеуге арналған бұл дәрі уақыт өте келе, салмақ тастауға тиімді құрал ретінде кең таралды. 

Tatler Asia
IMAGE ro.co

Ғылым Гила монстрынан қалай шабыт алды?

Оземпик-тің тарихы 1990 жылы басталады. АҚШ пен Мексика шөлдерінде мекендейтін Гила монстры атты кесірткенің ерекше қасиеті ғалымдарды таң қалдырды. Эндокринолог Джон Энг бұл кесірткенің уындағы химиялық заттарды зерттей келе, олардың қандағы қант деңгейін тұрақтандыра алатынын анықтады.

Кесірткелер ұзақ уақыт бойы аш жүрсе де, метаболизмін баяулатып, тұрақтандыра алады. Бұл құбылысқа жауапты пептид Exendin-4 деп аталады. Оның құрылымы мен қызметі адам ағзасындағы GLP-1 гормонына өте ұқсас. Ғалымдар Exendin-4-ті синтетикалық жолмен жасап, алғашқы GLP-1 препараты — Exenatide-ті ойлап тапты. Кейін бұл технология Оземпик сияқты дәрілердің негізіне айналды.

Экономикалық әсері

1989 жылы Оземпикті шығаратын Novo Nordisk компаниясының негізін қалаған — екі дат. Олар әуелгіде диабетті емдеу үшін инсулинді ойлап табамыз деген мақсат қойған. Ал сосын оземпик шыққан соң, Novo Nordisk-тің акция құнының күрт өскенін байқайды: 2022 жылы 50%-ға, 2023 жылы 60%-ға өсті. Бұл компания қазіргі уақытта Еуропадағы ең қымбат компания болып саналады және Дания экономикасының өсіміне үлесі зор.

Tatler Asia

Неліктен адамдар арықтауды мақсат етіп қояды?

Толық адамдарға қатысты стигмалар кеңінен таралған: көбі оларды «жалқау», «тәртіпсіз», «сүйкімсіз» деп есептейді. Бұл пікірлер жұмыс орнында болсын, жеке қарым-қатынастарда да болсын қыр соңынан қалмайды. Мұндай стереотиптер тарихта жиі кездеседі. Мысалы, 1897 жылы Harper’s Bazaar журналында семіздік «қылмыс» және «кемістік» деп аталып, толық әйелдерге қара түсті киім киіп, салмақты азайту үшін климаты ыстық жерлерге бару ұсынылған.

Содан бері арықтық сұлулықтың символына айналды. 1990 жылдары интернетте анорексияны қолдайтын сайттар көбейді, ал 2010 жылдары Кардашьяндар дене пішіндерін түрлі шырын, детокс шай сияқты өнімдермен жарнамалады. Мінсіз дене культі әлеуметтік желілерде де шарықтау шегіне жеткен. Бұл қысымның аясында Оземпик секілді құралдарға сұраныс арта түсті.

Tatler Asia
IMAGE Instagram: @kimkardashian

Оземпиктің артықшылықтары мен кемшіліктері

Аделя Перегуда, Алматыдағы ИРМ клиникасының эндокринологы: «Оземпик қант диабеті және семіздікпен ауыратын науқастарға арналған. Оны тек салмақ тастау үшін қолдану дұрыс емес. Адамдар арықтау үшін 6-10 қорабын сатып алып, салдарынан диабетпен ауыратын науқастарға жетпей қалып жатады», — дейді.

Перегуданың айтуынша, препаратты 2-7 ай қолданған емделушілер 6-12%-ға салмақ тастай алады. Алайда оның жүрек айну, құсу, бас ауруы сияқты жанама әсерлері бар. Оған қоса ғылыми зерттеулердің жеткіліксіздігі бұл тәуекелдерді толық түсінуге мүмкіндік бермейді. Осының бәріне қарамастан, «сұлулық құрбандықты талап етеді» демекші, көпшілік бұл дәріні тұтынуды доғарар емес. 

«Өз басым дәрілерсіз салмақ азайтуға мейлінше тырысар едім. Нәтиже болмаған жағдайда ғана дәрі-дәрмектерді қолдануды ойлануға болады. Оземпик — сиқырлы шешім емес, ол қант диабеті мен семіздікке шалдыққан науқастар үшін физикалық жаттығулар мен дұрыс тамақтануды толықтыратын жақсы құрал. Бірақ жоғары дозалары қандағы қант мөлшерінің төмендеуіне, яғни гипогликемияға әкелуі мүмкін екенін ұмытпаған жөн», — дейді Перегуда. 

Оның үстіне тұтынушылар соңғы уақытта Ozempic face деген кемшілігін де айтып жүр. Ozempic face бет терісінің серпімділігі төмендеп, салбырап, әжімдердің анығырақ көрінуі деген ұғымды білдіреді. Оған қоса 2023 жылы Novo Nordisk жарнамаға $471 миллион жұмсағанын ескерген жөн. 

Tatler Asia
IMAGE Реклама "Oземпик" в Нью-Йорке | Instagram: @ro.co
Tatler Asia

Оземпик — медицинаның нағыз жетістігі. Алайда оны сұлулық құралы ретінде қарастыру оның күрделі әсерлерін елемеуге әкеп соғуы мүмкін. Дәріні қолданар алдында дәрігермен кеңесу міндетті, себебі сәнге ілесіп, денсаулықтан айырылуға әсте болмайды. 

Бұл препарат арықтау трендіне айналып қана қоймай, сұлулық пен денсаулыққа деген көзқарасты өзгертіп жатыр. Демек, мына сұраққа жауап беріп көрейікші: сұлулықтың құны қандай? 

Темы