IMAGE Фото: Marriot International «Азық-түлік болашағы 2025»

Жергілікті ингредиенттерден орнықты тағам мәдениетіне дейін — Азия-Тынық мұхиты аймағының гастрономиясы 2025 жылы қарқынды өзгеріс әкелмек

Marriott International компаниясының «Тағам болашағы» атты есебінде Азия-Тынық мұхиты аймағы жаһандық гастрономиялық трендтерді қалыптастыруда маңызды рөл атқаратыны айтылған. 2023 жылы бұл аймақ әлемдік аспаздық туризм нарығының 37,8%-ын құраса, болжам бойынша, 2033 жылға қарай оның көлемі 6,2 триллион долларға жетпек. Бұл аймақтың бізде бар тағам тұтыну әдеттеріне тигізетін әсерін елемеу мүмкін емес. Гипержергілікті асханадан денсаулық сақтауға бағытталған мәзір мен жоғары технологиялық инновацияларға дейін — бұл аймақ шын мәнінде аспаздық өнерінің болашағын қалыптастырып жатыр.

Азия-Тынық мұхиты аймағының болашағын түсіндіру үшін біз тағамдар мен сусындарға, сондай-ақ аспаздық тәжірибеге деген көзқарасымызды өзгертетін 10 негізгі трендті бөліп көрсетуге тырыстық.

Tatler Asia
IMAGE "Héritage", Kei Kobayashi | Фото: Marriot International "The Future of Food 2025"

1. Азия-Тынық мұхиты аймағынан әлемге қарай

Қазіргі таңда Азия-Тынық мұхиты аймағы аспаздық экспорт саласының жаһандық көшбасшысына айналып келеді. Жапон эстетикасы француз тағамдарына ықпал етсе, корей дәмдерінің танымалдығы өсіп келеді, ал дәстүрлі үнді дәмдеуіштері батыс елдерінің аспаздық нормаларын өзгертіп жатыр. Осы қозғалыстың алдыңғы қатарында Есихиро Нарасава секілді маусымдық өнімдерге деген құрметімен ерекшеленіп, жапон ферментация әдістерін қолданатын, атақты шеф-аспаздар мен Францияда үш Мишлен жұлдызына ие болған алғашқы жапон шефі Кей Кобаяси тұр. Кобаяси жақында Жапонияға оралып, француз әдістерін жапон дәлдігімен үйлестіріп, Héritage by Kei Kobayashi ресторанын ашқан болатын.

2. Ұмыт болған ингредиенттерді қайта жаңғырту

Азиядағы шефтер сондай-ақ ұмыт болған ингредиенттерді қайта жаңғыртып жатыр. Кореяда Мингу Кан — Сеулдегі Mingles ресторанының екі Мишлен жұлдызына ие шефі дәстүрлі корей тағамдарының негізі саналатын, ферменттелген соя пастасы — джангты жаңғыртумен айналысып келеді. Үндістанда аспаздар просо сияқты ежелгі дәнді дақылдармен қайта жұмыс істей бастады. Ал Филиппинде Toyo Eatery ресторанының шеф-аспазы Джорди Наварра жергілікті өнімдерге, соның ішінде Asín tibuok атты теңіз тұзына ерекше көңіл аударады. Бұл қадамдар аспаздық өнерінің мұрасын сақтап қана қоймай, орнықтылыққа ықпал етеді.

Tatler Asia
IMAGE Фото: Marriot International «The Future of Food 2025»

3. Жоғары деңгейлі асханаға қайта мән беру

Жоғары деңгейлі асханалар өзгеріске ұшырап жатыр: ресторандар гипержергілікті тағамдарға, аймақтық ингредиенттерге және дәстүрлі аспаздық әдістерге баса назар аударып, шынайы мәдени-аспаздық тәжірибе ұсына бастады. Мысалы, Сингапурдағы Fiz мейрамханасы дәстүрлі малайлық «хиданг» дастарқанын жоғары деңгейлі асхана дәрежесіне көтеріп, аймақтың аспаздық мұрсын айқындайтын, жергілікті дәмдерді ұсынады.

Сонымен қатар эксклюзивті әрі дербестендірілген қызмет көрсетуге бағытталған ультра-талғампаз асхана концепциясы бар. Осы екі тренд, мейлі ол жергілікті мәдени мұрамен байланыс болсын, эксклюзивті әрі дербестендірілген аспаздық саяхат болсын, жалпы саналы гастрономиялық тәжірибелерге деген сұраныстың артып жатқанын көрсетеді.

Tatler Asia
IMAGE Fiz — Сингапурдағы заманауи малайзиялық ресторан. | Фото: Marriot International «The Future of Food 2025»

4. Тәрелкеге сыятын денсаулық

Соңғы кезде ресторандар мәзірлерін асқазан саулығы мен гормондық тепе-теңдікті сақтауға және ұзақ өмір сүруге ықпал ететін wellness бағытына қарай бейімдейтін болды. Тағамдарды қолданушының денсаулығы жөніндегі деректер негізінде ұсынатын, жасанды интеллект құрған жеке диеталар саны да артып келеді. Азияда ресторандар тағамды дәрі деп қабылдап, физикалық және психикалық саулыққа көмектесетін адаптогендер мен пробиотиктерді қолданады.

5. Жаңа аспаздық бағыттар

Әлемнің назары қазір Мумбай, Бали, Манила, Хошимин, Пусан және Тасмания сияқты жаңа гастрономиялық орталықтарда. Тропикалық табиғатымен танымал Бали орнықты әрі өсімдіктен жасалған тағамдар саласында көш бастап келеді. Ал Пусанда дәстүрлі корей ингредиенттері мен заманауи әдістерді үйлестіретін аспаздық өнері дамуда. Бұл жаңа бағыттар туристер мен әуесқойларды тартып, әр аймақтың әртүрлілігі мен инновацияларын көрсетеді.

6. Саналы тағам мәдениеті

Орнықтылық басты басымдық болып қала бермек, шеф-аспаздар да қайта өңделетін ауыл шаруашылығы мен ингредиенттердің апсайклингі сияқты әдістері кеңінен қолданып, қалдықтарды азайтуға жиі назар аударатын болды. JW Marriott Khao Lak ресторанында кепкен көкөніс қалдықтарынан умами ұнтағы жасалса, қарбыз қабығынан кәмпит әзірленеді. Мұның бәрі аспаздардың өз экологиялық ізін азайтып, дәмді тағам ұсынудың креативті жолын тапқанын көрсетеді.

Tatler Asia
IMAGE JW Marriott Khao Lak қонақ үйі | Фото: Marriot International «Азық-түлік болашағы 2025»

7. Фермадан болашаққа қарай

«Фермадан дастарқанға» концепциясы шеф-аспаздардың вертикальді немесе биодинамикалық ауыл шаруашылығы сияқты футуристік әдістерді қолданатын «фермадан болашаққа» қағидасымен толықтырылмақ. Сиднейдегі Saint Peter ресторанында теңіз өнімдеріне деген орнықты көзқарасымен танылған Джош Ниланд бұл принципті Сингапурдағы FYSH ресторанында жүзеге асыруда. Мұнда қалдықтарды азайту және орнықтылықты арттыру мақсатында балықтың сүйегінен терісіне дейінгі барлық бөлігі қолданылады.

8. Шектеуі жоқ сусындар

Сусындар әлемі да заман талабына сай дамып келеді — крафт коктейльдері мен олардың алкогольсіз баламалары алдыңғы қатарда. Токиодағы атауы эш деп оқылатын æ барында атақты бармен Шинго Гоканның басшылығымен қалдықсыз коктейльдер жасалады. Барлар мәдени орталықтарға айналып, креативті алкогольсіз сусындардың бейнесіндегі инклюзивтіліктің маңызы алкогольді коктейльдердегі инновациялармен тең дәрежеде болатыны сөзсіз.

9. Хай-тек пен хай-тач

Қазіргі таңда технологиялар гастрономиялық тәжірибені толық өзгертіп жатыр. Жасанды интеллект ресторандарға мәзірін дербестендіруге, қалдықтарын бақылауға және операцияларын оңтайландыруға көмектесетін болды, алайда адами көзқарастың маңызы еш жойылған емес. Шанхайдағы 102 House рестораны технологиялық жетістіктерді дәстүрлі қонақжайлылықпен үйлестіріп, оларды адами тәжірибені күшейтуге бағыттайды. Бастысы — озық технологиялар мен шынайы, жеке қызмет көрсету арасындағы тепе-теңдікті табу.

Tatler Asia
IMAGE Фото: Marriot International «The Future of Food 2025»

10. Сенсорлы тағам мәдениеті мен орнықты кеңістіктер

2025 жылы тамақтану үшін барлық сезім мүшелері қажет болмақ. Ресторандар иммерсивті атмосфера құру үшін интерактивті жарықтандырудан дыбыстық ландшафттарға дейін қамтитын, мультисезімдік тәжірибе жобалауда. Орнықтылық — бұл кеңістіктердің дизайнының бөлшегі, тек экологиялық тұрғыдан таза материалдар мен тәжірибелер қолданылмақ. Осылайша қонақтар озық асханадан да, саналы кеңістіктен де ләззат ала алатын болады. Мысалы, Балидегі W Hotel ресторанында.

Темы